-
Gyakran ismételt
kérdések -
Gyakran ismételt
kérdések
Gyakran ismételt kérdések
Auchan Garancia
Értékes műszaki eszközt, készüléket vásároltam az Auchan áruházban, hogyan gondoskodhatok a biztonságáról?
Az Auchan Garancia olyan szolgáltatás, amely az Auchan áruházban vásárolt műszaki cikkekre, készülékekre, azok fajtája, használati jellege szerint jellemző kockázatokra nyújt testre szabott védelmet:
- A háztartási gépekre és informatikai eszközökre általában 1-2 éves garanciát adnak a gyártók, de bárkivel előfordulhat, hogy ennek lejárta után hibásodik meg a készüléke. Az Auchan Garancia a gyári garancián túl kiterjesztett termék garanciaszolgáltatást nyújt.
- A háztartási szórakoztató eszközök (például televíziók, audio készülékek) esetében az Auchan Garancia a kiterjesztett termék garanciaszolgáltatáson túl a baleseti meghibásodásokra is fedezetet nyújt, így például egy készülék feldöntése, leesése, vagy egy televízió képernyőjének törése is védelem alatt áll.
- A mobiltelefonok, a tabletek és egyéb hordozható eszközök (például laptop, fényképezőgép) esetében a lopás, illetve rablás kockázata mellett a baleseti meghibásodás jelenti a legnagyobb veszélyt, például a készülék leejtése során. Az Auchan Garancia ezeket a kockázatokat fedezi.
Mikortól nyújt fedezetet az Auchan Garancia?
A kiterjesztett garancia biztosítási fedezet a gyári garancia lejártát követő napon indul, így Ön a lehető leghosszabb ideig élvezheti a biztonságot.
A baleseti meghibásodás és a lopás/rablás kockázatokat már a vásárlás másnapjától vállalja a biztosító, hiszen a biztosítás nélkül már az első évben is Önt fenyegetnék ezek a veszélyek.
Auchan Garancia csomagok
- Háztartási nagygépek (19.990 – 1.000.000 forint vételár között), melyekre kiterjesztett garancia biztosítást köthet: mosógép, szárítógép, mosogatógép, hűtőszekrény, fagyasztó, borhűtő, sörcsapoló, jégkészítő, tűzhely, főzőlap, sütő, elszívó, mobil fűtés, pára elszívó, párásító, légtisztító, mobilklíma, mobil ventilátor, kerti gépek, villanybojler
- Háztartási kisgépek (19.990 – 300.000 forint vételár között), melyekre kiterjesztett garancia biztosítást köthet: mikrosütő, kenyérsütő, turmixgép, kukta, pároló, konyhai robotgép, fritőz, gofri sütő, hús grill, porszívó, gőztisztító, kávégép, kenyérpirító, gőzállomás, gyümölcscentrifuga, vasaló, varrógép, borotva, hajvágó, epilátor, villanófényes szőrtelenítő, elektromos fogkefe, hajvasaló, hajsütővas, manikűr-pedikűr gép, személymérleg, konyhai mérleg, medence porszívó, medence vízforgató
- TV és audio termékekre (19.990 – 1.000.000 forint vételár között) a kiterjesztett garancia mellé baleseti meghibásodás fedezetet is választhat: TV, projektor, házimozi, hangfal-hangszórók (sound bar, speaker dock, boombox, stereo shelf system is), DVD/Blu-Ray lejátszó/felvevő, digitális dekóder, Hi-Fi erősítő és vevő, autós Hi-Fi
- Mobiltelefonokra és tabletekre (19.990 – 1.000.000 forint vételár között) baleseti meghibásodás mellé lopás / rablás fedezetet is választhat: mobiltelefon, okostelefon, tablet
- Informatikai eszközökre (19.990 – 1.000.000 forint vételár között) kiterjesztett garancia biztosítást köthet: asztali számítógép, monitor, nyomtató, szkenner, játék konzol, multimédiás lejátszó
- Hordozható eszközökre (19.990 – 1.000.000 forint vételár között) kiterjesztett garancia biztosítást vagy baleseti meghibásodásra szóló biztosítást is választhat, ez utóbbit akár lopás / rablás fedezettel is kiegészítheti: laptop, netbook, e-book olvasó, fényképezőgép, vaku és objektív, video kamera, GPS, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható játékkonzol
Mennyi időre vásárolhatom a biztonságot?
Ön választhatja meg, hogy a gyári garancián felül 1 vagy 2 éves időtartamra választja a biztosítási védelmet.
Mi tegyek, ha a termék gyártója a garancia egy részét regisztrációhoz köti?
Azt javasoljuk, hogy feltétlenül regisztráljon a gyártó által leírtaknak megfelelően, mert így tudja a leghosszabb ideig, folyamatosan biztonságban a megvásárolt terméket. Az Auchan Garancia a regisztrációs időn túl is védelmet nyújt, maximum a termék vásárlásától számított 5. évig.
Megköthetem a biztosítást akkor is, ha hitelre veszem meg a terméket?
Igen, ebben az esetben a szerződést biztosítás díját a törlesztőrészletekbe építve fizetheti ki.
Megköthetem a biztosítást akkor is, ha nem hitelre vásárolom meg a terméket?
Igen, ebben az esetben a biztosítás díját az Auchan pénztárában fizetheti ki.
Kapok kedvezményt, ha Auchan kártyával fizetem a díjat?
Igen, Auchan kártyával történő fizetés esetén 10% kedvezménnyel vásárolhatja meg a szolgáltatást.
Mennyi papírmunka szükséges a biztosítás megkötéséhez?
A szerződés megkötése egyszerű, az Auchan Pénzügyi Sarokban mindössze egy néhány perces regisztrációt követően egy Elfogadó Nyilatkozat kitöltése után máris biztonságban tudhatja majd új eszközét, készülékét.
Vállalkozás nevére vett készüléket is biztosíthatok?
A szerződést csak természetes személyek köthetik meg, így vigyázunk arra, hogy a biztosítás díja kedvező maradjon.
Meghibásodott a termék, mit tegyek?
Ha a gyári garancia még érvényes a termékre, úgy keresse fel a gyártó által ajánlott márkaszervizt.
Ha a gyári garancia már nem érvényes, akkor a meghibásodást követő 2 munkanapon belül, hétköznap 9:00-17:00 óra között jelentse be a kárt:
- ha a szerződését 2017.07.15-ig kötötte, akkor a (06 1) 501 2387-es információs vonalon,
- ha a szerződését 2017.07.15. után kötötte, akkor a (06 1) 477 4125-ös információs vonalon.
A kár bejelentéséhez szüksége lesz a fedezeti azonosítóra.
Ügyintézőnk a kár rendezése érdekében a káresemény körülményeivel kapcsolatos kérdéseket fog Önnek feltenni. A kár bejelentését követően munkatársunk felveszi a javító szervizzel a kapcsolatot, aki egy Önnek alkalmas időpontban felméri a meghibásodást.
Összetört, megsérült a termék, mit tegyek?
A balesetet követő 2 munkanapon belül, hétköznap 9:00-17:00 óra között jelentse be a kárt:
- ha a szerződését 2017.07.15-ig kötötte, akkor a (06 1) 501 2387-es információs vonalon,
- ha a szerződését 2017.07.15. után kötötte, akkor a (06 1) 477 4125-ös információs vonalon.
A kár bejelentéséhez szüksége lesz a fedezeti azonosítóra.
Ügyintézőnk a kár rendezése érdekében a káresemény körülményeivel kapcsolatos kérdéseket fog Önnek feltenni. A kár bejelentését követően munkatársunk felveszi a javító szervizzel a kapcsolatot, aki egy Önnek alkalmas időpontban felméri a meghibásodást.
Ellopták vagy elrabolták a terméket, mit tegyek?
Legfeljebb 24 órán belül tegyen bejelentést, illetve feljelentést a rendőrségen, melynek tartalmaznia kell részletesen az eltulajdonított vagyontárgyakat, és az eltulajdonítás körülményeit.
2 munkanapon belül, hétköznap 9:00-17:00 óra között jelentse be a kárt:
- ha a szerződését 2017.07.15-ig kötötte, akkor a (06 1) 501 2387-es információs vonalon,
- ha a szerződését 2017.07.15. után kötötte, akkor a (06 1) 477 4125-ös információs vonalon.
A kár bejelentéséhez szüksége lesz a fedezeti azonosítóra.
Mennyi a levonás mértéke a kárkifizetésből?
A 2017.07.15. után létrejött szerződések esetében a biztosító avulás miatt nem von le a kárkifizetésből, önrészt pedig kizárólag a Mobiltelefon és tablet termékkategóriába tartozó termékek esetében alkalmaz, ennek mértéke 10%.
A 2016.07.01. előtt létrejött szerződések esetében a biztosító a kifizetésből nem von le sem avulás, sem önrészesedés címén.
A 2016.07.01-2017.07.15. létrejött szerződések esetében:
- Az avulás a termék vásárláskori új értékének annyiszor 1%-a (mobiltelefonok és táblagépek esetében 2,5%-a), ahány megkezdett 30 napos periódus telt el a termék megvásárlása és a biztosítási esemény bekövetkezése között.
- Az önrészesedés a termék vételárának 10%-a, mobiltelefonok és táblagépek esetében 25%-a.
Általános kérdések
Mit kell tennem, ha adataimban változás történt?
Személyes adataiban történt változásokat (pl. lakcímváltozás, névváltozás) minden esetben írásban jelezze ügyfélszolgálatunk felé. Kérjük, hogy a változás bejelentése mellé csatolja a változást igazoló okmányok fénymásolatát is. A változás bejelentő lapot eljuttathatja munkatársaink részére személyesen bármely Auchan áruházban található Pénzügyi Sarokban, postai úton (Oney Magyarország Zrt. 1539 Budapest Pf.: 691) vagy e-mailben az oney@oney.hu címen.
Hol kell jeleznem, ha elköltöztem vagy megváltozott a telefonszámom?
A lakcímváltozást, illetve bármely személyes adatában történő változást be kell jelentenie az Oneynak. A bejelentés történhet telefonon a (06 1) 888 0000-ás telefonszámon, írásban (Oney Magyarország Zrt. 1539 Budapest Pf.: 691.), e-mailben az oney@oney.hu e-mail címen, faxon a (06 1) 887 3999-es faxszámon, személyesen bármely Auchan áruházban található Pénzügyi Sarokban vagy NetBankon keresztül. Kérjük, hogy az igazoló okmányok fénymásolatát minden esetben feltétlenül csatolja vagy adja át kollégáinknak.
Ha van már egy futó hitelem, igényelhetek-e újabb hitelt?
Igen, igényelhet újabb hitelt. Az újabb hitel engedélyezését minden esetben hitelbírálat előzi meg.
Hogyan történik a hitel visszafizetése?
A törlesztőrészlet megfizetése minden hónap 7. napjáig esedékes. A kölcsönszerződés aláírásakor Ön választhatja meg, hogy milyen módon szeretné az esedékes törlesztőrészleteket megfizetni. Ha csoportos beszedési megbízással szeretne fizetni, a hitelszerződés aláírását követően felhatalmazást kell adnia részünkre, hogy folyószámlájáról az esedékes törlesztőrészleteket leemelhessük.
Mit kell tennem, ha elveszítettem a befizetési csekket?
Ha a kiküldött csekket elveszítette, a havi törlesztőrészlet pontos beérkezésének érdekében kérjük utalja át az összeget a 13700016-04250018 számlaszámú folyószámlánkra, a közlemény rovatba legyen szíves megadni a hitelt azonosító 14 számjegyből álló hitelügylet azonosító számot. Amennyiben szeretné, hogy pótoljuk a csekket, úgy jelezze felénk telefonon a (06-1) 888 0000-ás telefonszámot, írásban (Oney Magyarország Zrt. 1539 Budapest Pf.: 691.) vagy bármely Auchan áruházban található Pénzügyi Sarokban. Az Oney újból rendelkezésére bocsátja a kért csekket.
Meg tudom-e változtatni a fizetési módot?
Amennyiben a kölcsönén fizetési módot szeretne változtatni, úgy azt mindenképpen írásban kell megtennie. A bejelentés történhet levélben (Oney Magyarország Zrt. 1539 Budapest Pf.: 691.), faxon a (06 1) 887 3999-es faxszámon, személyesen bármely Auchan áruházban található Pénzügyi Sarokban vagy NetBankon keresztül.
Auchan kártyájával kapcsolatosan fizetési mód változtatás iránti kérelmét telefonon is jelezheti a (06 1) 888 0000-ás telefonszámon, valamint az oney@oney.hu e-mail címen.
Bizonyos esetekben társaságunk 30 napnál nem régebbi munkáltatói igazolás kérhet.
Hogyan tudom a havi törlesztő részletet átutalni?
Ön bármikor indíthat átutalást a lakossági folyószámlájáról a 13700016-04250018 számlaszámú folyószámlánkra, azonban minden esetben a közlemény rovatba a hitelt azonosító 14 számjegyből álló hitelügylet azonosító számot legyen szíves megadni.
Mi történik akkor, ha valaki nem tud tovább törleszteni?
Előfordulhat, hogy olyan váratlan esemény – baleset, munkahely elvesztése – történik, ami miatt nem tudja tovább törleszteni hitele hátralévő részleteit. Amennyiben Ön rendelkezik hitelfedezeti biztosítással, lehetőségeiről tájékozódjék a biztosítási tájékoztatóból és vegye fel a kapcsolatot a biztosítóval. Amennyiben nem rendelkezik hitelfedezeti biztosítással, hívja a (06 1) 888 0000-ás telefonszámon munkatársainkat, akik segítenek megoldást találni.
Mi az a KHR? (régi nevén BAR)
A KHR, a hazai pénzügyi szolgáltatást nyújtó intézmények által közösen fenntartott információs rendszer és adatbázis, amely az adatkezelést elektronikus eszközökkel, automatizáltan végzi. A KHR egy pozitív adóslista, amely minden, a KHRtv-ben (a központi hitelinformációs rendszerről szóló 2011. évi CXXII. törvény) meghatározott, hitel és hitel jellegű szerződést nyilvántart, és ezen túlmenően kezeli a szerződésekhez tartozó események, fizetési késedelmek, mulasztások, csalások, visszaélések adatait is. A KHR-ben megvalósult adatkezelés célja a nyilvántartott személyek, ügyfelek, hitelképességének objektív, körültekintő és megalapozott megállapítása, a túlzott mértékű eladósodás megakadályozása, a felelős hitelnyújtás és a felelős hitel felvétel körülményeinek biztosítása, mindezek által a hitelezési kockázat csökkentése. A KHR, a korábban BAR néven köztudatba került nyilvántartás jogutódja. A BAR egy negatív listás adósnyilvántartás volt, így csak azoknak az adósoknak az adatait kezelte, amelyek hitelszerződéseik visszafizetése kapcsán már mulasztásba estek.
Pozitív adóslisták azok a nyilvántartások, amelyek minden hitel és hitel jellegű szerződéssel rendelkező adós adatát és a szerződéseik adatait tartalmazzák. Egy adott szerződéshez egy adott adós részéről tartozhat mulasztás esemény is. Egy mulasztás egy adott időpillanatban lehet fennálló vagy aktív és lehet lezárt vagy passzív. A pozitív adóslisták egyszerre kezelik a pozitív és a negatív hitel és mulasztás adatokat, ezért teljes listás nyilvántartásoknak is szokás ezeket nevezni.
A következő okokból kerülhet fel valaki a negatív KHR listára:
Hitelmulasztás
Azaz, ha valamely pénzintézettől felvett hitelét nem törlesztette megfelelően, és 90 napon keresztül a minimálbérnél magasabb összegű lejárt tartozása van. A hitel összes, adóssal azonos jogú szereplője (kezes, adóstárs) szintén felkerülhet a KHR-re a zálogkötelezett kivételével, mivel ő csak a felajánlott fedezetével (pl. ingatlan) felel a tartozásért.
A bankok különböző feltételeket támasztanak a KHR listán szereplőkkel szemben, attól függően, hogy mint potenciális adós milyen státusszal rendelkezik:
Aktív státusz
Aktív státuszú, ha 90 napot meghaladó, a minimálbérnél magasabb összegű lejárt tartozása van. A napok számlálása azon a napon indul el, amikor meghaladta a minimálbér összegét a fizetési késedelem. Aktív KHR listásoknak egyik pénzintézet sem nyújt hitelt. Addig marad aktív, ameddig:
- a teljes tartozást kifizetésre nem kerül,
- vagy a pénzintézet érvényesíti követelését a fedezeten (elárverezés),
- vagy a szerződés átütemezése megtörténik (pl. futamidő hosszabbítása, törlesztés módjának megváltoztatása).
Passzív státusz
Akkor kerül valaki passzív státuszba, ha aktív volt, de tartozást kiegyenlítette, vagy a pénzintézet érvényesítette a követelését, vagy a hitelszerződést átütemezte. Ebben a státuszban maximum egy évig maradnak az adósok, aztán törlésre kerülnek a KHR listáról.
A behajthatatlan tartozások (melyeket például a bank már leírt) továbbra is 5 évig maradnak a rendszerben.
Milyen módon lehet fizetni a havi törlesztőrészleteket?
Az alábbi törlesztési módok lehetségesek:
- Csoportos beszedési megbízás
- Postai csekk
- Átutalás saját lakossági folyószámláról
Milyen költséget tartalmaz és melyeket nem a THM?
A THM tartalmazza a fogyasztó által a hitelszerződés kapcsán fizetendő összes díjat (ideértve a kamatot, díjat, jutalékot, költséget és adót), valamint a hitelhez kapcsolódó járulékos szolgáltatások költségeit, ha a hitelező a szolgáltatás igénybevételét a hitelszerződés megkötéséhez előírja.
Nem tartalmazza:
- a késedelmi kamatot,
- a hitel futamidejének meghosszabbítási (prolongálás) költségeit,
- az egyéb olyan fizetési kötelezettségeket, amely a szerződésben vállalt kötelezettség nem teljesítésből származik,
- a közjegyzői díjat,
- kapcsolt hitelszerződés esetén a fogyasztó által a termékek és szolgáltatások megvételéért fizetett díjat, a számlavezetés és a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz használatának költségeit és a fizetési műveletekkel kapcsolatos egyéb költségeket, ha a számla fenntartását a hitelező nem írja elő az adott hitelszerződéshez és költségeit a fogyasztóval kötött szerződésben egyértelműen és külön feltüntették.
NetBank
Hogyan igényelhető a NetBank szolgáltatás?
NetBank szolgáltatást már meglévő aktív szolgáltatással rendelkező ügyfeleink igényelhetik. Ebben az esetben nincs más teendője, mint regisztrálni NetBankunkba a https://netbank.oneynet.hu/ netbank/ elérési útvonalon: ügyfél-azonosító, kártyaszám vagy hitelügylet azonosító alapján. A regisztráció után beléphet és élvezheti az Oney NetBank nyújtotta előnyöket.
Mennyibe kerül a NetBank szolgáltatás?
A NetBank szolgáltatás igénylése és használata díjmentes. Azonban egyes folyamatok után, mint például az SMS szolgáltatás, díjat számolunk fel. Az SMS szolgáltatás havi díja, az SMS-ek számától függetlenül 200 Ft.
Melyek azok a böngészők, amelyekkel működik a NetBank?
Az Oney NetBank a következő böngészőverziókkal működik megfelelően:
Internet Explorer 10+
Mozilla Firefox 22+
Google Chrome 27+
Opera 12+
Safari 4+
Android Browser Android 2.3+
NetBankkal kapcsolatos kérdésekben mikor érhető el az ügyfélszolgálat?
Kérdését bármikor felteheti az oney@oney.hu e-mail címre küldött üzenetben, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a (06 1) 888 0000 telefonszámon a honlapunkon megadott nyitvatartási időben.
Mi a teendő, ha megváltozik a mobiltelefonszámom?
Rendszereinkben rögzített mobiltelefonszáma módosulásának átvezetését kezdeményezheti a NetBankban a https://netbank.oneynet.hu/netbank/ elérési útvonalon,; a módosítást ügyfélszolgálatunk fogja végrehajtani. A módosítást intézheti telefonos ügyfélszolgálatunkkal is a (06 1) 888 0000 telefonszámon.
Van-e időbeli korlátja a NetBank elérésének?
Nincs, a szolgáltatást a nap 24 órájában elérheti az Interneten keresztül.
Van-e lehetőség személyes ügyintézésre?
Igen, ügyfélszolgálati ügyintézés esetén látogassa meg központi irodánkat a honlapunkon megadott nyitvatartási időben, az alábbi címen: 1027 Budapest Tölgyfa u. 28.
Szükséges-e külön program a NetBank használatához?
A NetBank használatához web böngésző szükséges, nem igényli külön alkalmazás telepítését.
Mire használható a NetBank?
Az Oney NetBank felületén az alábbi szolgáltatások érhetőek el:
- Információk meglévő hiteleiről és hitelkártyájáról
- Személyi kölcsön kalkuláció és igénylés
- Hitelkártya igénylése és aktiválása
- Hitelkártya elektronikus kivonat megtekintése
- Hitelkártya terhére történő átutalás saját bankszámlára
- Hitelkártya törlesztési módjának megváltoztatása
- SMS értesítések bekapcsolása
- Személyes adatok megtekintése és módosítása
Gmail fiókomba nem érkeznek meg az emailek
Előfordulhat, hogy a NetBank rendszerből küldött levelek bizonyos esetekben a Spam/Levélszemét mappába kerülnek.
Hogy később megfelelően kapja meg leveleinket, kérjük végezze el a következő lépéseket:
- A Spam/Levélszemét mappában nyissa meg levelünket, majd kattintson a Nem spam gombra.
- Ezután nyissa meg a Beérkező levelek mappába átkerült levelet, majd vegye fel a Címtárba az Oney Magyarország Zrt. email címét.
Mennyi az átutalás átfutási ideje?
Banki munkanapokon a 8:00 - 10:00 utalási időintervallumba eső utalási megbízás összegének várható jóváírása a számlavezető banknál: 11:30.
10:00 - 12:00 közötti utalás esetén, az összeg jóváírásának várható időpontja: 13:30. 12:00 - 14:00 közötti utalási megbízás esetén, az összeg jóváírásának várható időpontja: 15:30. 14:00 - 08:00 közötti utalási megbízás esetén, az összeg jóváírásának várható időpontja, a következő banki munkanap 9:30.
Amikor az utalás kezdeményezése nem banki munkanapon történik, akkor az összeg jóváírásának várható időpontja a számlavezető banknál, a következő banki munkanap 9:30.
Mikor kerül levonásra az átutalt összeg?
Minden banki munkanapon 8-14 óráig azonnal levonásra kerül az összeg. Banki munkanapon 8 óra előtt, vagy 14:00 óra után, illetve nem banki munkanapon a következő banki munkanapon reggel 8:00-kor vonja le a bank az átutalt összeget.
Hogyan lehet jelszót változtatni?
A NetBankba történő belépés után, az ,,Adataim” menü ponton belül lehetséges a jelszó megváltoztatása.
Miért került zárolásra a NetBank?
NetBankja biztonsági okokból zárolásra kerülhet. Jelszavát 24 órán belül maximum ötször ronthatja el, ezután a NetBankját zároljuk. A zárolást telefonos ügyfélszolgálatunkon a (06 1) 888 0000-ás telefonszámon tudja feloldani, a megfelelő azonosítást követően.
Hogyan lehet bejelentkezni a NetBankba?
A www.oney.hu oldal jobb felső sarkában lévő NetBank ikonra kattintva érhető el a NetBank. A regisztrációt követően az ügyfél-azonosító, a Mobil Aláírás és a jelszó együttes megadásával lehetséges a belépés.
Milyen jelszót érdemes választani?
A jelszónak minimum 8 karakter hosszúságúnak kell lennie, legalább 1 nagybetűt valamint legalább 2 számjegyet is tartalmaznia kell. Jelszava nem tartalmazhat ékezetes betűket (á, é, í, ó, ö, ő, ü, ű) és szóközt, viszont speciális karaktereket igen: ~ ! @ # $ % ^ & * ( ) _ - + = { } [ ] \ | : ; " ' < > , . ? / . Törekedjen a nagyobb biztonság érdekében arra, hogy jelszava ne legyen könnyen kitalálható!
Mi a teendő, ha elfelejtette a jelszavát?
A NetBank belépési oldalán található az „Elfelejtett jelszó” link, erre kattintva tudja személyes adatainak megadása után az új jelszavát rögzíteni.
Mi történik, ha az SMS-ben kapott kód érvényessége lejár?
A NetBankban történő tevékenységek végrehajtásához mobil aláírás (SMS-ben kapott kód) szükséges. A fokozott biztonság érdekében, az SMS-ben küldött kód 5 percig érvényes a megadott folyamat elvégzéséhez. A lejárati idő letelte után a kód érvénytelen, ilyenkor végezze el újra a szükséges tevékenységet és figyeljen a kód lejárati idejére.
Ismételje meg a meghiúsult tevékenységet.
SMS-ben megérkezik az új kód.
A kód újra 5 percig érvényes.
Miért lépteti ki a NetBank egy bizonyos idő után?
Az Ön pénzügyeinek biztonsága érdekében, ha 10 percig inaktivitást érzékel a NetBank (azaz bejelentkezett és nem végez semmilyen műveletet), akkor automatikusan kilépteti Önt. A kiléptetés előtt 1 perccel figyelmezteti és visszaszámol. Az ismételt belépéshez újra meg kell adni az Ügyélazonosítót és jelszót, valamint új SMS kódot (Mobil Aláírás) kell kérni (az ezen időpontig rögzített, de a Társaságnak még el nem küldött tételek elvesznek).
Mi garantálja a biztonságos internetes bankolást?
Az Oney mindent megtesz annak érdekében, hogy a NetBank működése a szükséges biztonsági elvárásoknak megfeleljen. A NetBank titkosított adatkapcsolattal rendelkezik, amely nemzetközi tanúsítvánnyal van alátámasztva. Folyamatos ellenőrzés alatt állnak a gyanús műveletek és automatikus kapcsolatbontás is védi az internetes bankolását, számítógépen, mobiltelefonon és tableten egyaránt.
Milyen biztonsági változással jár az Európai Unió 2015/2366 irányelve (PSD2) az Oney NetBank esetén?
2019. szeptember 17-től az Európai Unió 2015/2366 irányelvének (PSD2) megfelelően erős ügyfél-hitelesítéssel és biztonságos kommunikációs standardokkal kapcsolatos változásokat vezetünk be. Az új szabályozás célja többek között, hogy az ügyfél-hitelesítéssel, valamint az ügyfelek által végrehajtott pénzforgalmi tranzakciókkal kapcsolatban fokozza a banki ügyfelek digitálisan tárolt adatainak és a digitális csatornákon végrehajtott tranzakcióinak biztonságát.
Az Oney Netbankba 2019. szeptember 17-től az ügyfél-azonosító, a Mobil Aláírás és a jelszó együttes megadásával tud belépni. A belépéshez elengedhetetlen, hogy a Társaság nyilvántartásában mindig az Ön aktuális - magyarországi szolgáltató hálózatához tartozó - mobiltelefonszáma szerepeljen.
Mit jelent az Internetes biztonsági kód (MasterCard 3D secure code) szolgáltatás?
Hogyan tudom használni a szolgáltatást?
Az Oney NetBank regisztrációval ügyfél részére automatikusan beállításra kerül az „internetes biztonsági kód (3D Secure Code)” szolgáltatás. Internetes vásárlás esetén a kereskedő fizetési oldalán található „MasterCard SecureCode” logó hívja fel a figyelmet arra, hogy az adott kereskedő csatlakozott az „internetes biztonsági kód (3D Secure Code)” szolgáltatáshoz, így az oldalon végzett fizetési tranzakció jóváhagyása biztonsági kód megadásához kötött.
Milyen telefonszámra kapom a biztonsági kódot és meddig érvényes?
Az Ön által előzetesen megadott, az Oney rendszerébe rögzített, magyarországi mobil-telefonszámra kapja a biztonsági kódot, amely 5 percig érvényes A telefonszámot ellenőrizheti az Oney Netbank Adataim menüpontjában.
Mi történik, ha rosszul adom meg a kódot?
Amennyiben a szolgáltatás igénybevételekor ötször rosszul adja meg az SMS-ben küldött biztonsági kódot, az „internetes biztonsági kód (3D Secure Code)” szolgáltatás blokkolásra kerül. Ez azt jelenti, hogy „internetes biztonsági kód” szolgáltatással rendelkező kereskedő webáruházában nem fog tudni fizetni a kártyájával, de maga a kártya nem kerül blokkolásra (offline vásárlásra, ATM készpénzfelvére, „internetes biztonsági kód (3D Secure Code)” szolgáltatással nem rendelkező webáruházakban vásárlásra továbbra is használható). A szolgáltatás blokkolás feloldását az Oney Call Centertől kérheti munkaidőben a 06 1 888 00000 telefonszámon.
Hogyan tudom kikapcsolni a szolgáltatást?
Netbank fiókban a szolgáltatás kikapcsolható.
Elektronikus levelet (e-mail) kapott, amiben az egyik hivatkozásra (link) kattintva közvetlenül elérhető az Oney NetBank bejelentkezésre vagy regisztrációra szolgáló weboldala?
Ezúton is felhívjuk tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy az Oney e-mailben sosem küld közvetlenül kattintható hivatkozást (linket) sem a NetBank bejelentkezés, sem a regisztrációs oldalára.
Kérjük, hogy az Oney NetBank eléréséhez a https://www.oney.hu vagy a https://netbank.oneynet.hu/netbank/ címet közvetlenül a böngésző címsorába gépelje be.
Az internetes visszaélések egyik tipikus formája, hogy illetéktelenek e-mailben küldött, hamis weboldalakon keresztül próbálhatják az Ön azonosító adatait megszerezni.
Gyanúra ad okot, ha a kapott levél rossz, vagy a hivatalos formalevelekhez nem illő stílusú magyarsággal íródott - akkor is, ha a feladó nevében vagy akár e-mail címében szerepel az Oney Magyarország Zrt-re utaló rész.
Az Oney természetesen folyamatosan figyeli és blokkolja az adathalászatra létrehozott oldalakat és esetleges tranzakciós próbálkozásokat.
A biztonságos kapcsolat létesítésének feltétele a NetBank „személyazonosságának” ellenőrzése.
Ezt bármikor egyszerűen megtehetjük a böngésző címsorának ellenőrzésével, a megjelenített webcím eleje https://www.oney.hu vagy https://netbank.oneynet.hu/netbank/ kell legyen.
A böngésző címsorában lévő lakat ikon megbízhatóan tanúsítja, hogy a böngésző valóban az Oney rendszereivel kommunikál, nem pedig egy esetleges rosszindulatú támadóéval, aki egy hamisított NetBank másolatot üzemeltet.
A lakat ikonra kattintva ennek a biztonsági tanúsítványnak a technikai részletei is megtekinthetőek.
Hogyan tudok kivonatot letölteni és mennyi időre visszamenőleg?
A kivonat menü ponton belül, az adott hónap kiválasztását követően, a „kivonat letöltés” gomb megnyomásával, az utolsó 12 hónap dokumentumait töltheti le.
Mikor nyílik lehetőségem elektronikus kivonatra váltani?
Jelenleg nincs lehetőség elektronikus kivonatra váltásra.
Hogyan tudok kivonatot nyomtatni?
A kivonat menü ponton belül, az adott hónap kiválasztását követően lehetősége nyílik nyomtatni akár a dokumentum megnyitása, akár letöltése után.
Hol találom a kártyaszámomat?
Kártyaszámát, a hitelkártyája elülső oldalán találja: pl. 1234-5678-9100-0000.
Hol találom a hitelügylet azonosítómat (dossziészám)?
Áruhitel és személyi kölcsön esetében hitelügylet azonosítóját a folyósítási értesítőn vagy az éves elszámoláson találja.
Milyen adatok szükségesek a regisztrációhoz?
A regisztráció előfeltétele, hogy már az Oney ügyfele legyen. Az Oneynál rögzített mobiltelefonszámával, valamelyik azonosítójával (ügyfél-azonosító, hitelügylet azonosító, hitelkártyaszám), e-mail címével és egy tetszőlegesen választott a biztonsági kritériumoknak is eleget tevő jelszó megadásával nyílik lehetősége a regisztrációra.
Hol találom az ügyfél-azonosítómat?
Ügyfél-azonosítóját a számlaegyenleg értesítőjének bal felső sarkában találja (NetBank azonosító). Amennyiben nem találja, kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat a (06 1) 888 0000 telefonszámon!
Auchan kártya
Miért érdemes Auchan kártya birtokosnak lenni?
- Mert azonnali kedvezménnyel vásárolhatja meg az Auchan saját márkás piros logós termékeit
- Mert minden nap Bizalompontokat gyűjthet, amelyeket bármikor le tud vásárolni az Auchan áruházakban
- Mert anyagi biztonságot nyújt önnek egy nem várt nagyobb kiadás esetén.
- Mert a megújult Auchan kártyával éves szinten akár egy wellness hétvége árát is meg tudja spórolni.
- Mert eldöntheti, hogy mennyi idő alatt kívánja visszatölteni a felhasznált hitelkeretét.
- Mert igénybe veheti egyedi, csak Auchan kártyás ügyfeleinknek szóló ajánlatainkat
- Mert 5 perc alatt vásárolhat meg bármilyen nagyobb értékű terméket akciós időszakokban akár 0% THM-mel.
Az Auchan kártya olyan, mint bármely hitelkártya?
Használatát tekintve olyan, mint bármely más bankkártya vagy hitelkártya. Auchan MasterCard® PayPass kártyáját bárhol használhatja, legyen szó Auchan áruházról, benzinkútról vagy bármely más egyéb üzletről, ahol bankkártyás fizetésre van lehetőség belföldön és külföldön, illetve az interneten. Továbbá bármikor egyszerűen vehet fel készpénzt bármely MasterCard® elfogadó ATM-nél vagy bankpénztárban, fizethet vele akár érintés nélküli fizetési technológiával pillanatok alatt, sőt pénzt is utalhat saját bankszámlájára az Auchan kártyája terhére.
Funkcióit tekintve viszont jóval több, mint egy egyszerű hitelkártya. Az Auchan kártya használata közben Ön pénzt takarít meg. Ezekről a kedvezményekről pontos leírást a következő pontban olvashat.
Milyen kedvezményeket nyújt az Auchan kártya?
- Minden nap háromszoros Bizalompontot adunk vásárlása teljes összegéből az Auchan áruházakban
- Minden nap háromszoros Bizalompontot adunk tankolása teljes összegéből az Auchan benzinkutakon
- Minden nap 5% azonnali kedvezménnyel vásárolhatja meg a piros logós Auchan márkás termékeket
- Minden nap 1 000 forintonként 10 Bizalompontot adunk Auchanon kívüli vásárlásai teljes összege után Auchan MasterCard® PayPass kártyával
- Plusz3 opcióval 3 havi kamatmentes részletben fizetheti vissza vásárlása összegét 30 000-100 000 Ft között, amennyiben hitelkártya szerződését 2010. október 1-je után írta alá
Hol igényelhetek Auchan kártyát?
Az ország bármelyik Auchan áruházában, az Auchan Pénzügyi Sarkokban vagy kényelmesen, otthonról, csupán néhány egyszerű lépésben online
A társam is igényelhet Auchan kártyát?
Igen, társkártyát igényelhet. Meglévő Auchan kártya szerződéséhez igényelhet társkártyát házastársa vagy élettársa számára. Ebben az esetben közös hitelkeretből költenek.
Hány darab Auchan kártyám lehet?
Egy darab érvényes Auchan kártya lehet egy adott Ügyfél birtokában.
Van valamilyen feltétele az Auchan kártya igénylésnek?
Igen, a felelős hitelezés érdekében az alábbi alapfeltételeknek kell megfelelni:
- Betöltött 18. életév
- Természetes személy
- Magyarországi állandó lakcím
- Igazolt, rendszeres jövedelem
- Munkaviszonyában nem áll próbaidő vagy felmondás alatt
- Munkahely vagy munkaviszony helyén telefonos közvetlen elérhetőség
- Nyugdíjasok, nevelőszülők esetén vezetékes telefonos elérhetőség a tartózkodási helyen (lakcímkártyán bejegyzett)
Az igényléshez mire van szükség?
Az igényléshez kérjük, hozza magával az alábbi dokumentumokat:
- Magyar hatóság által kiállított érvényes személyi igazolvány vagy kártyaformátumú vezetői engedély vagy útlevél
- Lakcímkártya
- Érvényes adóigazolvány
- Alkalmazottaknál 30 napnál nem régebbi, ugyanazon munkáltatónál eltöltött min. 3 hónapos munkaviszonyról szóló munkáltatói igazolás
- Nyugdíjasok esetében utolsó nyugdíjszelvény és nyugdíj törzslap, vagy bankszámlakivonat, vagy utazási igazolvány és nyugdíjszelvény, vagy tárgy évi év eleji összesítő a nyugdíj összegéről.
- Munkáltatói igazolás nélküli konstrukció esetén azon magyarországi székhelyű pénzügyi intézménynél vezetett bankszámla utolsó három havi kivonata, amely a hiteligénylő munkaviszonyából származó jövedelmet, vagy nyugdíjat jogcímében is és összegszerűségében is megállapítható módon tartalmazza, és amely az ügyfél saját nevére, vagy az ügyfél házastársával közös névre, illetve az állandó vagy tartózkodási helye/helyük címére szól
- Egyéb rendszeres jövedelem igazolásához- amennyiben munkáltatói igazolás nem áll rendelkezésre - adóhatóságtól származó jövedelemigazolás
- Bankszámláról történő törlesztés esetén azon magyarországi székhelyű pénzintézménynél vezetett bankszámla legutóbbi számlakivonata, amelyre a hiteligénylő felhatalmazását ad csoportos beszedésre
Igényelhetek Auchan kártyát munkáltatói igazolás nélkül?
Igen igényelhet. Ez esetben a munkáltatói igazolás helyett a hiteligénylő saját nevére vagy a hiteligénylő házas társával közös névre illetve az állandó vagy tartózkodási helyre/helyükcímére szóló, magyarországi székhelyű pénzügyi intézménynél vezetett utolsó három havi bankszámlakivonattal kell igazolnia jövedelmét. Az átutalás sorában olvasható a:
- Munkáltató neve,
- Bér, bérkifizetés, jövedelem, munkabér, fizetés, illetmény, salary szavak valamelyike,
- Ha házastárs vagy közös névre szól a bankszámla, akkor a hiteligénylő neve is!
Nyugdíjasként igényelhetek Auchan kártyát?
Természetesen igen, nyugdíjasok is igényelhetnek Auchan kártyát. Az igényléshez szükséges dokumentumok listáját itt tekintheti meg:
- magyar hatóság által kiállított érvényes személyi igazolvány vagy kártyaformátumú vezetői engedély vagy útlevél lakcímkártya
- érvényes adóigazolvány
- alkalmazottaknál 30 napnál nem régebbi, ugyanazon munkáltatónál eltöltött min. 3 hónapos munkaviszonyról szóló munkáltatói igazolás
- nyugdíjasok esetében utolsó nyugdíjszelvény és nyugdíj törzslap, vagy bankszámlakivonat, vagy utazási igazolvány és nyugdíjszelvény, vagy tárgy évi év eleji összesítő a nyugdíj összegéről.
- munkáltatói igazolás nélküli konstrukció esetén azon bankszámla utolsó, magyarországi székhelyű pénzügyi intézménynél vezetett bankszámla utolsó három havi kivonata, amely a hiteligénylő munkaviszonyából származó jövedelmet, vagy nyugdíjat jogcímében is és összegszerűségében is megállapítható módon tartalmazza, és amely az az ügyfél saját nevére, vagy az ügyfél házastársával közös névre, illetve az állandó vagy tartózkodási helye/helyük címére szól
- egyéb rendszeres jövedelem igazolásához- amennyiben munkáltatói igazolás nem áll rendelkezésre - adóhatósági jövedelmigazolás
- bankszámláról történő törlesztés esetén azon magyarországi székhelyű pénzintézménynél vezetett bankszámla legutóbbi kivonata, amelyre a hiteligénylő felhatalmazását adja csoportos beszedésre
Van-e díja az igénylésnek?
Nincs. Az igénylés épp úgy, mint a hitelbírálat és a kártyaaktiválás ingyenes.
Milyen költségekkel és díjakkal kell számolnom?
Az elsőéves kártyadíj 0 Ft, így próbálja ki bátran, kockázatmentesen! Csak akkor merül fel bármilyen költsége, ha használja kártyáját. A havi számlavezetési díj 250 Ft vagy 400 Ft a törlesztési módtól függően. A havi kamat, az ön havi költsége a felhasznált összeg havi 2,94%-a.
Hogyan kell használni az Auchan kártyát?
Az Auchan kártyát pont úgy kell használni, mint bármely más bankkártyát vagy hitelkártyát. A hitelkártyához PIN kód is tartozik, melyet a biztonság érdekében külön levélben küldünk el Önnek. A kártya birtokában és a PIN kód ismeretében hitelkártyáját vásárlásra és készpénzfelvételre tudja használni, illetve pénzt utaltathat a saját számlájára hitelkerete terhére. A kártyáját használhatja belföldön és külföldön is egyaránt. Fontos, hogy első használat előtt a kártyát aktiválni kell, melyhez kérjük, hívja a (06 1) 888 0000-ás telefonszámot.
Mi az a Plusz3 funkció?
A Plusz3 funkció egy fizetési mód, melyet az Auchan áruházakban, 30 000-100 000 Ft közötti Auchan kártyás fizetés esetén tud igénybe venni. Fizetéskor csak egy gombnyomás és vásárlását 3 részletben, kamatmentesen is visszafizetheti! Ez a lehetőség csak a 2010. október 1-je után aláírt hitelkártya szerződések esetén érhető el.
Mikor, és hogyan kapom vissza a háromszoros Bizalompont jóváírást Auchan áruházi vásárlásom után?
Az áruházi vásárlások után járó háromszoros Bizalompont jóváírás az Auchan kártyás fizetést követően azonnal, de legkésőbb a tranzakciót követő 24 órán belül megtörténik. A háromszoros pontokat a vásárló a blokk alján ellenőrizheti.
Mikor, és hogyan kapom vissza az Auchan benzinkutakon történt tankolásaim után járó háromszoros Bizalompont jóváírást?
Az Auchan benzinkúton történő tankolások után járó háromszoros Bizalompont jóváírás az Auchan kártyás fizetést követően azonnal, de legkésőbb a tranzakciót követő 24 órán belül megtörténik. A háromszoros pontokat a vásárló a blokk alján ellenőrizheti.
Mikor, és hogyan kapom vissza az áruházon kívüli vásárlásaim után járó 10 pont / 1 000 Ft jóváírást?
Az Auchan áruházakon és benzinkutakon kívül bármely nap történt vásárlása után járó 10 Bizalompont / 1 000 Ft jóváírás legkésőbb a tranzakciót követő hónap 15-ig megtörténik.
Mikor, és hogyan kapom vissza a piros logós Auchan márkás termékek után járó 5% kedvezményt?
Ezt a kedvezményt azonnal, azaz már a vásárlása során visszakapja, a blokkon láthatja, az 5% kedvezménnyel csökkentett vételárat fizeti ki a kasszánál.
Hogyan tudom a Bizalompontjaimat nyomon követni?
A Bizalompont egyenleg és tranzakciós történet minden Bizalomkártya birtokos részére elérhető itt: https://bizalomkartya.auchan.hu/
3 egyszerű lépésben tudja lekérdezni a pont egyenlegét:
- Aktiválás: https://bizalomkartya.auchan.hu/aktivalas
- Regisztrálás: https://bizalomkartya.auchan.hu/regisztracio
- Bejelentkezés: https://bizalomkartya.auchan.hu/login
Bejelentkezéskor vonalkód számát (13 jegyű) és a születési dátumot kell megadni.
Hol és mire használhatom Auchan MasterCard® PayPass kártyám?
A világon bármely MasterCard® elfogadóhelyen, bárhol használhatja kártyáját, legyen szó Auchan áruházról, benzinkútról vagy egyéb üzletről belföldön, külföldön, illetve az interneten. Bármikor egyszerűen vehet fel készpénzt bármely MasterCard® elfogadó ATM-nél vagy bankpénztárban.
Auchan kártya birtokos ügyfeleink számára fenntartott akcióinkat is igénybe veheti.
Hogyan lehetséges a hitelkeret emelés, és milyen összeg igényelhető?
Ön tetszőleges összegű hitelkeret emelést kérhet úgy, hogy a maximálisan engedélyezett hitelkeret összege Auchan MasterCard® kártya estében 1 000 000 Ft. Ezt a hitelkeret emelési adatlap segítségével teheti meg, amelyet vissza kell küldeni a (06 1) 887 3999-es faxszámra, vagy emailben az oney@oney.hu címre, vagy postai címünkre (1539. Budapest, Pf. 691.) vagy leadni bármely Auchan áruházban található Pénzügyi Sarokban. A hitelkeret emelésnél az Oney külön hitelbírálatot végez.
Hol vehetek fel ATM-ből készpénzt?
Készpénzt vehet fel bankjegykiadó automatából (ATM), és egyes MasterCard® emblémát feltüntető bankpénztárakban is.
Hogyan vehetek fel pénzt az Auchan MasterCard® PayPass kártyáról?
Pont úgy, ahogyan bármely más bankkártyával tenné, Auchan MasterCard® PayPass kártyájával valamennyi MasterCard® elfogadó ATM-nél, vagy bankpénztárban tud készpénzt felvenni külföldön és belföldön egyaránt. A készpénzfelvételhez az Auchan kártyájára és a PIN kódjára van szükség.
Kinek a számlájára lehet átutalást kérni?
Szolgáltatásunkkal átutalást kérhet saját vagy házastársa lakossági bankszámlájára.
Hogyan utalok Auchan kártyáról?
Auchan kártyájáról könnyedén pénzt utaltathat a saját számlájára. Ehhez nem kell mást tennie, mint hívnia 06) 80 183 183-as telefonszámot, ellátogatnia bármely Auchan áruházban található Pénzügyi Sarokba vagy belépnie a NetBankunkba a https://netbank.oneynet.hu/netbank/ elérési útvonalon.
Külföldön érvényes az Auchan MasterCard® PayPass kártya?
Igen, az Auchan MasterCard® PayPass kártya külföldön is szabadon használható. Hitelkerete terhére bármely bel- és külföldi MasterCard® elfogadóhelyen, valamint az interneten is fizethet vele. Az internetes vásárlás díja minden esetben 0 Ft.
Nem forintban vagy euróban történt használat esetén, a tranzakció eredeti devizanemét a nemzetközi kártyatársaság átváltja az általa alkalmazott árfolyamon az ONEY Magyarország Zrt elszámoló devizanemére (MasterCard EURO). Az ONEY Magyarország Zrt. a nemzetközi kártyaszervezet által elszámolt devizaösszeget, a feldolgozási napon érvényes Magyar Nemzeti Bank devizaárfolyamán váltja át forintra.
Hogyan tudom kontrollálni költéseimet?
Könnyen követheti Auchan kártyájával végrehajtott tranzakcióit. SMS szolgáltatásunk segítségével minden 5 000 Ft feletti Auchan kártyás vásárlása után tájékoztatjuk aktuális egyenlegéről és a tranzakció részleteiről valamint SMS-t kap minden sikertelen vásárlásáról, készpénzfelvételéről. Regisztráljon NetBankunkba a https://netbank.oneynet.hu/netbank/ elérési útvonalon, ahol szintén naprakész információkat kaphat költéseiről.
Van-e lehetőségem hitelfedezeti biztosítást igényelni az Auchan kártya mellé?
Igen, van lehetőség hitelfedezeti biztosítás igénylésére. A hitelfedezeti biztosítás a tartozás kiegyenlítésében is segítséget nyújthat, ha valamilyen váratlan esemény (teljes és végleges rokkantság, tartós betegség, munkanélküliség vagy munkaképesség csökkenésével járó baleset vagy halál) a visszafizetést megnehezíti vagy lehetetlenné teszi. A hitelfedezeti biztosítás részletes feltételeiről tájékozódjék az Ügyfél tájékoztatóból.
Mi a PIN kód?
4 jegyű titkos azonosító kód, melynek segítségével hitelkártyájával tud ATM-ből készpénzt felvenni, és melyet kártyás vásárláskor a terminálba be kell ütni.
Meg tudom változtatni a PIN kódot?
Nem, a PIN kód megváltoztatására nincsen lehetőség.
Mi történik, ha megsérült a PIN boríték?
Ebben az esetben le kell tiltani hitelkártyáját a (06 1) 888 0000-ás telefonszámon. Így új hitelkártyát és új PIN kódot fog kapni.
Hogyan, és mikor lehet az Auchan kártyát aktiválni?
Telefonon a (06 1) 888 0000-ás telefonszámon nyitvatartási időn belül: (Hétfő: 8:00-20:00, Kedd-Szombat: 08:00-18:00), vagy az Auchan Pénzügyi Sarkokban.
Alá kell írni az Auchan kártyát?
Igen, mert annak használata csak akkor érvényes, ha a hátoldalán a kártyabirtokos aláírása szerepel.
Mit kell tennem, ha elveszítettem vagy ellopták az Auchan kártyám?
Azonnal tiltsa le az Oney Kft. telefonos ügyfélszolgálatán a (06 1) 888 0000-ás telefonszámon!
Kérjük, nyitva tartási időn kívül hívja a következő telefonszámot, és kérje Auchan kártyája letiltását: (06 1) 421 2210!
Hogyan tiltom le az Auchan kártyát?
Auchan kártyáját telefonon keresztül tudja letiltani:
- Nyitvatartási időn belül: (Hétfő: 8:00-20:00, Kedd-Szombat: 08:00-18:00) kérjük, hívja a (06 1) 888 0000-ás telefonszámot.
- Nyitvatartási időn kívül pedig kérjük, tárcsázza a (06 1) 421 2210–es számot és kérje kártyája letiltását.
Van-e díja az aktiválásnak?
Nincs. Az aktiválás épp úgy, mint a hitelbírálat és az igénylés teljesen ingyenes folyamat.
Mikor küldik az Auchan kártyát?
Az Oney Kft. – eltérő megállapodás hiányában – a hitelkártya szerződés létrejöttét követő 30 munkanapon belül a Kártyabirtokos rendelkezésére bocsátja a nevére szóló hitelkártyát és a PIN kódot tartalmazó borítékot. Társkártya igénylés esetén az igénylést követő 30 munkanapon belül az Oney Kft. a Társkártyabirtokos rendelkezésére bocsátja a nevére szóló hitelkártyát és a PIN kódot tartalmazó borítékot.
Biztonsági okokból a kártyát és a PIN kódot más-más napokon, külön levélben küldjük el Önnek.
Hol kell jeleznem, ha elköltöztem?
A lakcímváltozást, illetve bármely személyes adatában történő változást be kell jelentenie az Oneynak. A bejelentés történhet telefonon a (06 1) 888-0000-ás telefonszámon vagy írásban (Oney Magyarország Zrt. 1539 Budapest Pf.: 691.), faxon a (06 1) 887 3999-es faxszámon, emailben az oney@oney.hu címen, személyesen bármely Auchan áruházban található Pénzügyi Sarokban vagy NetBankon keresztül https://netbank.oneynet.hu/netbank/. Kérjük, hogy az igazoló okmányok fénymásolatát minden esetben feltétlenül csatolja vagy adja át kollégáinknak.
Hogyan kérdezem le az Auchan kártya egyenlegét?
Egyenlegét nyitvatartási időn belül kérdezheti le a (06 1) 888 0000-ás telefonszámon vagy személyesen bármely Auchan áruházban található Pénzügyi Sarokban vagy a NetBankon keresztül https://netbank.oneynet.hu/netbank/ elérési útvonalon.
Meg tudom-e változtatni a fizetési módot?
Igen, elegendő egy telefonhívás hozzá a (06 1) 888 0000-ás telefonszámra nyitvatartási időn belül, vagy személyesen bármely Auchan áruházban található Pénzügyi Sarokban vagy a NetBankon keresztül elérési útvonalon.
A hitelt mennyi ideig kell törleszteni?
A hitelkártyaszámlán fennálló tartozásnak nincsen futamideje.
Hitelkártya számláján lévő tartozást legalább a minimum havi összeggel kell törleszteni addig, amíg a teljes hitelösszeget a kamatokkal és a költségekkel együtt vissza nem fizette. Befizetéseinek egy részével újra tölti hitelkeretét, melyet aztán ismételten felhasználhat. Fennálló tartozásáról minden hónapban számlaegyenleg-értesítőben tájékoztatjuk.
Mi a kamatmentes periódus?
A legfeljebb 40 napig kamatmentes vásárlási lehetőség vagy kamatmentesség arra a vásárlási tranzakcióra vonatkozik, amelyet a kártyabirtokos az elszámolási időszakban 25-én hajt végre, és az esedékesség napján visszafizeti. Ettől kezdve a 40 napos periódus minden egyes további napon 1 nappal csökken.
Auchan hitelkártyájával történő vásárlás – a Hirdetményben foglalt feltételek teljesülése esetén – akár 40 napig kamatmentes lehet, hiszen minden vásárlási tranzakciónál igénybe vehető az egyösszegű fizetési opció. Az egyösszegű visszafizetés elmaradása esetén a Kártyabirtokos a továbbiakban a szerződés szerinti havi törlesztési esedékesség és a meghirdetett kamatfeltételek alapján tartozik megfizetni tartozását a mindenkori Hirdetmény feltételeinek megfelelően.
Mi az Auchan kártya naptár?
Az Auchan kártya naptár egy okos naptár, melyen Ön láthatja a teljes évre vonatkozó összes fizetési határidőt, terhelési dátumot (csoportos beszedési megbízás esetén) és havi zárási napokat. A naptár segít Önnek abban, hogy a lehető leggazdaságosabban használhassa kártyáját egész évben. Az okos naptárat ide kattintva tekintheti meg.
Mikor vannak a zárási napok?
Az adott évre vonatkozó zárási napokat, és az ehhez kapcsolódó letölthető okos naptárt itt tudja megtekinteni.
Milyen biztonsági változással jár az Európai Unió 2015/2366 irányelve (PSD2) az Auchan kártya esetén?
2019. szeptember 14-től az Európai Unió 2015/2366 irányelvének (PSD2) megfelelően hitelkártyákat érintő változásokat vezetünk be. A nemzetközi szabályozás célja, hogy a bankok ügyfelei az eddigieknél is nagyobb biztonságban használhassák hitelkártyájukat vagy bankkártyájukat.
Üzletekben való vásárlás során továbbra is a megszokott gyorsasággal használhatja az egyérintéses fizetést Auchan kártyájával. Szeptember 14-től azonban esetenként az egyérintéses vásárlásoknál is meg kell adnia PIN kódját, akkor is, ha a vásárlás összege alapján ez nem lenne szükséges. Minden 6. egyérintéses vásárlása során a terminál a PIN kódját kéri, ha előtte 5 egymást követő alkalommal nem kellett megadnia PIN kódját. A változás a kártyaelfogadó partnereink terminálokon végzett fejlesztéseinek függvényében, fokozatosan kerül bevezetésre.
Milyen szabályok vonatkoznak a PIN kód nélküli, úgynevezett egyérintéses vásárlásokra?
A 60/2020. (III. 23.) számú kormányrendelet értelmében a PIN kód nélküli egyérintéses vásárlásokra vonatkozó egyedi vásárlási összeg határa 5.000 forintról 15.000 forintra emelkedik. A változás a kártyaelfogadó partereink terminálokon végzett fejlesztéseinek függvényében, fokozatosan kerül bevezetésre legkésőbb 2020. április 15-ig.
2019. szeptember 14-től esetenként az egyérintéses vásárlásoknál is meg kell adnia PIN kódot, akkor is, ha a vásárlás összege alapján ez nem lenne szükséges. Vásárlása során két esetben kérheti a terminál Öntől a kártyához tartozó PIN kód megadását:
- minden 6. egyérintéses vásárlása során a terminál a PIN kódját kéri, ha előtte 5 egymást követő alkalommal nem kellett megadnia PIN kódját (például nem vásárolt 15.000 Ft felett vagy vett fel készpénzt, melyekhez az eszköz PIN kódot kér), vagy
- ha PIN kód nélkül annyit vásároltunk egymás után, hogy annak értéke elérte a 150 eurónak megfelelő összeget
Mi az Internetes vásárlás biztonsági kód és/vagy az Online vásárlási kód?
Az interneten történő vásárlások (fizetési műveletek) jóváhagyásához Internetes vásárlás biztonsági kód és/vagy az Online vásárlási kódról használata szükséges, melyet az ONEY azon hitelkártyabirtokos ügyfelei vehetnek igénybe, akik regisztrálnak az ONEY NetBank szolgáltatásba.
Az ONEY Netbank felhasználási feltételeiről itt tájékozódhat: https://www.oney.hu/images/Hirdetmeny_netbank.pdf
Az Internetes vásárlás biztonsági kód és/vagy az Online vásárlási kódról az ONEY Hitelkártya Üzletszabályzatában talál további információkat.
Miért használjak online vásárlási jelszót?
A Társaság az Ügyfél számára biztosítja a NetBankban e személyes jelszó beállítását, amely az internetes vásárlásra alkalmas hitelkártyával történő internetes vásárlások biztonságát fokozó, erős ügyfélhitelesítést megvalósító szolgáltatás használatához szükséges.
Az Online vásárlási jelszót az Internetes vásárlás biztonsági kóddal együtt akkor kell megadni, ha az érintett elfogadóhely (kereskedő) a bankkártya elfogadás során alkalmazza az erős ügyfélhitelesítést. Az Online vásárlási jelszó minimum 6 és maximum 30 tetszőleges karakterből áll, és korlátlan ideig érvényes.
Személyi kölcsön
Mik az Oney személyi kölcsön előnyei?
- nem szükséges folyószámla-nyitás vagy jövedelem átutalás,
- kezes és ingatlanfedezet nélkül igényelhető,
- akár 1 órán belüli elbírálás (hétfőn és péntek között 8:00 és 18:00 óra között, szombaton 9:00 és 16:00 óra között),
- nincsenek rejtett díjak és költségek,
- biztonságos, fix törlesztőrészlet a teljes futamidő alatt,
- forint alapú, így Önt nem terheli árfolyamkockázat,
- biztonsága érdekében hitelfedezeti biztosítás köthető, amely segítséget nyújt baleset vagy a munkahely elvesztése esetén,
- személyre szabható, választható hitelösszeg 400 000 Ft és akár 5 000 000 Ft között,
- rugalmas futamidő 24 hónaptól akár 72 hónapig.
Milyen feltételekkel igényelhetek személyi kölcsönt?
- ha deviza belföldi személy,
- aki betöltötte 22. életévét,
- magyarországi állandó lakcíme van,
- legalább 3 hónapja, ugyanazon munkáltatónál eltöltött munkaviszonyból vagy nyugdíjból származó igazolt, rendszeres jövedelme van,
- munkaviszonyában nem áll próbaidő vagy felmondás alatt,
- vezetékes telefonon való közvetlen elérhetősége van a tartózkodási címén vagy a munkahelyén, és
- nem szerepel a Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) negatív adóslistáján.
Hol igényelhetek személyi kölcsönt?
Igényléshez látogasson el bármelyik Auchan Pénzügyi Sarokba és kérje munkatársunk segítségét!
Milyen dokumentumok szükségesek, ha munkavállaló vagyok?
- érvényes személyazonosságot igazoló dokumentum: régi típusú személyigazolvány valamennyi bejegyzést tartalmazó oldala, új típusú személyigazolvány, lakcímkártya vagy új típusú vezetői engedély,
- érvényes adókártya,
- utolsó havi lakossági folyószámlakivonat, mely összegszerűségében és jogcímében is egyértelműen azonosítható módon tartalmazza a munkabér átutalást,
- tartózkodási címről 2 hónapnál nem régebbi közüzemi számla: villany-, telefon- vagy gázszámlalevél és csekkbefizetési szelvény,
- azon bankszámla legutóbbi számlakivonata, melyre a hiteligénylő a kölcsön folyósítását kéri,
- egy hónapnál nem régebbi munkáltatói igazolás, ugyanazon munkáltatónál eltöltött minimum 3 hónapos munkaviszonyról.
Milyen dokumentumok szükségesek, ha nyugdíjas vagyok?
- érvényes személyazonosságot igazoló dokumentum: régi típusú személyigazolvány valamennyi bejegyzést tartalmazó oldala, új típusú személyigazolvány, lakcímkártya vagy új típusú vezetői engedély,
- érvényes adókártya,
- utolsó havi lakossági folyószámlakivonat, mely összegszerűségében és jogcímében is egyértelműen azonosítható módon tartalmazza a nyugdíj átutalást,
- tartózkodási címről 2 hónapnál nem régebbi közüzemi számla: villany-, telefon- vagy gázszámlalevél és csekkbefizetési szelvény,
- nyugdíjas igazolvány és utolsó havi nyugdíjszelvény.
Kötelező-e a hitelfedezeti biztosítás?
Személyi kölcsön igénylése esetén a hitelfedezeti biztosítás nem kötelező, de annak érdekében, hogy biztonságban érezze magát, ajánljuk, hogy éljen a lehetőséggel. A hitelfedezeti biztosítás egy extra szolgáltatás, mely bizonyos esetekben mentesítheti Önt a törlesztőrészlete megfizetése alól. Részletes információkat biztosítási tájékoztatónkban talál.
Miért érdemes hitelfedezeti biztosítással igényelnem a személyi kölcsönt?
Előfordulhat, hogy olyan váratlan esemény történik (baleset, tartós betegség, a munkahely elvesztése), ami miatt nem tudja tovább törleszteni hitele hátralévő részleteit. A hitelfedezeti biztosítás egy extra biztonsági szolgáltatás, mely ilyen esetekben mentesítheti Önt a törlesztőrészlete megfizetése alól. A biztosítás egyszerűen megköthető, semmilyen további ügyintézést nem igényel Öntől. Mindezen túl a biztosítás személyre is szabható, hogy Ön valóban a saját igényei szerint csökkenthesse a kockázatokat.
A részleteket a biztosítási feltételekből ismerheti meg, amelyet itt tekinthet meg: Kattintson ide
Áruhitel
Szükséges önrész befizetése a hitel felvételekor?
Áruhitel esetén a szükséges önrész nagysága konstrukciónként változik és függ a vételár nagyságától. Kérjük, a részletek felől érdeklődjön az üzletben.
- 200 000 Ft-ig önrész befizetése nélkül
- 200 001 Ft-tól 300 000Ft-ig minimum a vételár 10%-a
- 300 001 Ft-tól minimum a vételár 20%-a
THM 5,75% áruhitel esetén az önrész nagysága minimum a vételár 10%-a.
Milyen feltételekkel igényelhetek áruhitelt?
Hiteligénylést mindazon 18. életévüket betöltött, természetes személyek adhatnak be, akik megfelelnek az alábbi követelményeknek:
- Magyarországon levő állandó lakcím
- igazolt, rendszeres jövedelem
- munkahelyen, vagy munkavégzés helyén vezetékes telefonon való közvetlen elérhetőség
- nyugdíjasok, nevelőszülők esetében a lakcím kártyára bejegyzett tartózkodási címen, vezetékes telefonon való közvetlen elérhetőség
- munkaviszonyában nem áll próbaidő vagy felmondás alatt.
Milyen dokumentumok szükségesek a hiteligényléshez?
Személyazonosságot és lakcímet igazoló okmányok:
- érvényes útlevél és lakcímkártya, vagy
magyar hatóság által kiállított
- érvényes állandó személyi igazolvány, vagy
- érvényes személyazonosító igazolvány és lakcímkártya, vagy
- érvényes új típusú, kártya formátumú vezetői engedély és lakcímkártya.
Azon személyek esetében, akik a fent felsorolt személyazonosító okmányok egyikével sem rendelkeznek, a devizabelföldi minőség igazolására alkalmas hatósági igazolvány.
- Egyéb dokumentum: Érvényes adóigazolvány
- Lakcímet igazoló egyéb okmányok:
Két hónapnál nem régebbi, a hitelkérelemben megjelölt tartózkodási hely címére szóló bankszámlakivonat, vagy telefonszámla, illetve ezek hiányában gáz-, villany-, víz-, kábeltelevízió-, táv-hő-, közös költség-, vagy vezetékes internetszámla (a szolgáltató által kiállított eredeti számla másolata)
Jövedelmet igazoló okmányok:
Ha Ön munkavállaló:
30 napnál nem régebbi, ugyanazon munkáltatónál eltöltött min. 3 hónapos munkaviszonyról szóló munkáltatói igazolás (az Oney Magyarország Zrt. formanyomtatványa, vagy az Oney Magyarország Zrt. formanyomtatványán szereplő adatokat tartalmazó egyéb munkáltatói igazolás
Ha Ön vállalkozó:
Vállalkozók esetében az adóhatóság által érkeztetett előző évi Szja-bevallás, vagy az adóhatóságtól származó jövedelemigazolás
Ha Ön őstermelő:
Őstermelők esetében őstermelői igazolvány és értékesítési betétlap, vagy az adóhatóságtól származó jövedelemigazolás
Ha Ön nyugdíjas:
Utolsó nyugdíjszelvény és nyugdíj törzslap, vagy bankszámlakivonat, vagy utazási igazolvány és nyugdíjszelvény, vagy tárgy évi év eleji összesítő a nyugdíj összegéről. Rokkant nyugdíjasok esetében határozat a rokkant nyugdíj megállapításáról
Hitelfedezeti biztosítás
Hogyan növeli a biztonságomat a hitelfedezeti biztosítás?
Előfordulhat, hogy olyan váratlan esemény történik (baleset, tartós betegség, a munkahely elvesztése), ami miatt nem tudja tovább törleszteni hitele hátralévő részleteit. A hitelfedezeti biztosítás egy extra biztonsági szolgáltatás, mely ilyen esetekben mentesítheti Önt a törlesztőrészlete megfizetése alól. A részleteket a biztosítási feltételekből ismerheti meg, amelyet itt tekinthet meg: Kattintson ide
Az én hitelemhez is kérhető ez a biztosítás?
Igen, az Oney személyi kölcsön, az Auchan és a Decathlon áruhitel, és a személyi kölcsön mellett az Auchan kártya mellé is kérhető hitelfedezeti biztosítás.
Ha az Auchan kártyámmal visszaélnek, akkor is segít ez a biztosítás?
Igen, az Auchan kártya tulajdonosainak a biztosító megtéríti azt az összeget, amit az eltulajdonítást vagy elvesztést követően, de még a jogtalan eltulajdonítás vagy elvesztés tényének az Oney-hoz történt bejelentését megelőzően emeltek le a biztosított hitelszámlájáról (évente legfeljebb egy biztosítási esemény megtérítése, 50 000 forint erejéig).
Hogyan tudom megkötni a biztosítást?
Egyszerűen, egy hozzájáruló nyilatkozattal megkötheti a hitelfedezeti biztosítást a hitel szerződéskötéskor, és a díjat a törlesztő részlettel együtt fizetheti.
Mennyi a biztosítás díja?
A hitelfedezeti biztosítás díjáról a biztosítási feltételekből tájékozódhat, amelyet az alábbi elérési útvonalon tekinthet meg: Kattintson ide
Mi a teendő, ha igénybe kell vennem a biztosítást?
A szolgáltatást az Oney Magyarország Zrt. részére az UNIQA Biztosító Zrt. nyújtja. Káresemény bekövetkezte esetén a biztosító jogosult eljárni.
UNIQA Biztosító Zrt. kárrendezési osztály
1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70-74.
Telefon: (06 1) 544 5555
Fizetési moratórium
Mely hitelek tartoznak a moratórium alá?
A moratórium minden, 2020. március 18-a 24.00 óra előtt már fennálló szerződés alapján folyósított kölcsönre vonatkozik, legyen az áruhitel, személyi kölcsön vagy akár hitelkártyához kapcsolódó hitelkeret terhére igénybe vett kölcsönösszeg.
Mikortól érvényes a moratórium?
2020. március 19. napjától. A fizetési haladék csak a 2020. március 18. 24.00 óra előtt már folyósított kölcsönökre áll fenn. A meghosszabbított hiteltörlesztési moratórium hatálya továbbra is a 2020. március 18. napján fennálló szerződések alapján már folyósított kölcsönökre terjed ki. A fizetési moratórium 2021. október 31.-ig meghosszabbításra került. A 2021. november 1-től 2022. június 30. napjáig meghosszabbított hiteltörlesztési moratórium kizárólag kérelemre, azok számára vehető igénybe, akik 2021. szeptemberében is éltek a fizetési moratórium lehetőségével és valamely meghatározott társadalmi csoportba tartoznak. 2021. november 1-jétől a moratóriumból csak kilépni lehet, belépni nem lehet.
A hiteltörlesztés felfüggesztése automatikusan megtörténik, vagy arról nyilatkozni kell?
2021. október 1. és 31. között Önnek Nyilatkoznia szükséges a 2021. november 1.-től meghosszabbított fizetési moratóriumban való részvételi szándékáról, mely kizárólag az egyes társadalmi csoportba tartozók által vehető igénybe. Ezek a társadalmi csoportok a következők: nyugdíjasok, a gyermeket nevelők, a munkanélküliek, a közfoglalkoztatottak, valamint azok, akiknek a háztartásában a jövedelem tartósan csökkent.
Nyilatkozat akkor tehető, ha az adós megfelel az alábbi feltételek egyikének:
a) 2020. március 18-át követően háztartásában a rendelkezésre álló jövedelem tartósan csökkent,
- legalább 30 napig álláskereső (munkanélküli) volt, illetve a nyilatkozat benyújtásakor annak minősül, valamint a vele egy háztartásban élő hozzátartozója legalább 30 napig álláskereső (munkanélküli) volt, illetve a nyilatkozat benyújtásakor annak minősül;
- közfoglalkoztatási jogviszonyban állt, vagy a nyilatkozat benyújtásakor közfoglalkoztatási jogviszonyban áll, illetve a vele egy háztartásban élő hozzátartozója közfoglalkoztatási jogviszonyban állt, vagy a nyilatkozat benyújtásakor közfoglalkoztatási jogviszonyban áll;
b) a kérelem benyújtásakor
- 25. életévét be nem töltött vér szerinti vagy örökbefogadott gyermeket tart el, illetve a vele egy háztartásban élő hozzátartozója 25. életévét be nem töltött vér szerinti vagy örökbefogadott gyermeket tart el,
- 25. életévét betöltött megváltozott munkaképességű vér szerinti vagy örökbefogadott gyermeket tart el, amennyiben állapota legalább egy éve tart, vagy egy év alatt előreláthatóan nem szűnik meg, illetve a vele egy háztartásban élő hozzátartozója ezen feltételeknek megfelelő gyermeket tart el,
- a várandósság betöltött 12. hetét meghaladóan gyermeket vár, illetve a vele egy háztartásban élő hozzátartozója a várandósság betöltött 12. hetét meghaladóan gyermeket vár,
- saját jogú vagy hozzátartozói nyugellátásban (például özvegyi, rokkant- vagy baleseti nyugdíjban) részesül, illetve a vele egy háztartásban élő hozzátartozója saját jogú vagy hozzátartozói nyugellátásban (például özvegyi, rokkant- vagy baleseti nyugdíjban) részesül.
Végrehajtás alatti hiteleket hogyan lehet szüneteltetni, vagy ezekre nem vonatkozik a moratórium? Mely szervnél kell jeleznie az igényét? A bíróságnál? Követelés kezelésen lévő hitelekre is vonatkozik a hitelmoratórium?
- március 18. napja előtt már felmondott, követeléskezelésen lévő, végrehajtás alatt lévő (vagyis felmondott) szerződésekre nem vonatkozik a moratórium.
Amennyiben valaki él a törlesztési moratóriummal, mikor fog lejárni a hitele?
A moratórium időtartama alatt meg nem fizetett tőkét, kamatot és díjakat a moratórium lejártát követően kell megfizetni, a hitel törlesztőrészlete azonban a moratóriumot követően sem emelkedhet, így várhatóan a hitel futamideje fog meghosszabbodni. A futamidő hosszabbodás időtartama függ attól, hogy hány havi törlesztőrészlet nem került befizetésre a moratórium alatt, valamint, hogy mekkora a hitel eredeti törlesztőrészlete.
A moratóriummal élők esetében milyen költséggel kell számolni, amikor letelik a moratórium, hogyan változik és miben a hitel törlesztőrészlete, a tartozás összege?
A moratóriummal élők esetén a moratórium alatt esedékes kamatot és díjakat utólag meg kell fizetnie az ügyfélnek. A moratórium végeztével a havi törlesztőrészlet nem változik, azonban a futamidő hosszabb lesz.
Személyi kölcsön igénylésére van-e lehetőség?
2020. szeptember 1-től újra elérhető a személyi kölcsön ajánlatunk. Igényléshez látogasson el a www.oney.hu/szemelyi-kolcson/szabad-felhasznalasu-szemelyi-kolcson oldalra, illetve bármelyik Auchan Pénzügyi Sarokba, vagy hívja telefonos Ügyfélszolgálatunkat a 06 80 183 183 telefonszámon és kérje munkatársunk segítségét!
Van-e határideje a moratórium igénylés idejének?
A hiteltörlesztés felfüggesztését 2021. november 1-től kizárólag határidőben benyújtott kérelemre, egyes társadalmi csoportba tartozók által vehető igénybe 2022. június 30. napjáig. Amennyiben 2021.október 1. és 31. Között Ön nem nyilatkozik, később ezt már nem teheti meg.
Van-e határideje annak, ha valaki időközben mégis folytatná a hitel törlesztését?
A hiteltörlesztés újrakezdésének nincs határideje, bármikor dönthet úgy, hogy folytatja a hiteltörlesztést. Hiteltörlesztés újrakezdése esetén azonban kérjük nyilatkozzon arról, hogy a moratóriumból is ki kíván-e lépni. Csekken és átutalással törlesztő ügyfeleknek nincs más dolga, mint befizetni, ill. elutalni a következő részletet, a csoportos beszedéssel fizető ügyfeleknek nyilatkozniuk kell, hogy a jövőben terhelhető a bankszámlájuk az esedékes törlesztőrészlet összegével.
Igénybe vett fizetési moratórium később visszamondható-e, azaz kérhető-e később a hitel további fizetése? Ha most valaki a szerződés szerinti törlesztés mellett döntött, később élhet-e a moratóriummal?
2021. november 1-től a hiteltörlesztési moratórium hosszabbítása kizárólag kérelemre, egyes társadalmi csoportba tartozók által vehető igénybe 2022. június 30. napjáig. Azonban bármikor újrakezdheti a hiteltörlesztést. Hiteltörlesztés újrakezdése esetén azonban kérjük nyilatkozzon arról, hogy a moratóriumból is ki kíván-e lépni.
Külföldön karanténban lévő személyek hogyan kérhetik a hiteltörlesztés felfüggesztését, vagy éppen a folytatását?
2021. november 1-től a hiteltörlesztési moratórium hosszabbítása kizárólag kérelemre, egyes társadalmi csoportba tartozók által vehető igénybe 2022. június 30. napjáig. Nyilatkozat itt érhető el: https://www.oney.hu/phocadownload/moratorium/NYILATKOZAT_a_fizetesi_moratorium_igenybevetelerol.pdf
A 2020. március 18-a után igényelt és folyósított kölcsönökre is vonatkozik a moratórium?
Nem, a moratórium csak a 2020. március 19-e előtt folyósított hitelekre vonatkozik.
Növekedhet-e a törlesztőrészlet a moratórium lejárta után?
A moratórium lejártát követően nem növekedhet a havi törlesztőrészlet összege, azonban a hitel futamideje meghosszabbodik. A futamidő hosszabbítása azt a célt szolgálja, hogy a havi törlesztőrészlet a moratórium után se változzon, és annak a megfizetése ne jelentsen problémát az ügyfeleknek.
Változik a szerződés futamideje, ha az ügyfél él a fizetési moratórium lehetőségével?
Igen, a kölcsön futamideje meghosszabbodik.
Mikortól kell elkezdeni a szerződés szerinti törlesztést, azon adósok számára, akik nem tartoznak a kiemelt társadalmi csoportok valamelyikébe?
Amennyiben 2021.11.01-jétől nem él/élhet a hiteltörlesztés felfüggesztésével, úgy a októberi törlesztő részlet befizetését a szerződésének megfelelően kell teljesítenie:
- Amennyiben csekken fizet, úgy a korábbi csekkeket tudja felhasználni. Abban az esetben, ha pótlásra van szüksége, úgy Ügyfélszolgálatunkon keresztül tud csekket igényelni.
- Amennyiben átutalással rendezi törlesztőrészleteit kérjük, hogy minden hónap 10. Napjáig utalja el a befiizetendő törlesztőrészletet.
- Amennyiben áruhitellel vagy személyi kölcsönnel rendelkezik és kéri törlesztőrészletének csoportos beszedési megbízással való terhelését 2021. november hónaptól, akkor kérjük, ezen igényét jelezze Társaságunknak e-mail formájában (oney@oney.hu) 2021. október 15-ig. Amennyiben korábban csoportos beszedési megbízással teljesítette törlesztőrészleteit, úgy azok beszedését Társaságunk személyi kölcsön és áruhitel esetében 2021. november hónaptól automatikusan visszaállítja, így kérjük, gondoskodjon arról, hogy megfelelő fedezet legyen a számláján.
- Hitelkártya és az ahhoz kapcsolódó alszámlák esetén 2021. december hónaptól tudjuk terhelni fizetési számláját.
Azok, akik élnek a moratórium lehetőségével, vagyis nem fizetik be a havi törlesztéseiket, azoknak a hitelfedezeti biztosítása hatályban marad-e?
A hitelfedezeti biztosítás - így az ügyfelek biztosítottsága - a moratórium alatt is fennáll, a havi biztosítási díjak megfizetésére külön nincs szükség, ezek a biztosítási díjak a többi díjjal együtt a moratórium végén kerülnek felszámításra és megfizetésre az ügyfél által.
A hitelkártya minimum törlesztő részletére is érvényes a moratórium?
Igen, amennyiben a 2020. március 20-án elkészült havi számlaegyenleg értesítőn szerepel a tranzakció, akkor igénybe veheti az ügyfél a fizetési moratóriumot. Ebben az esetben a minimum törlesztőrészletet sem kell megfizetnie. Fontos, hogy amennyiben 2020. Március 20-tól van új tranzakció a kártyán, úgy arra nem vonatkozik a moratórium, ezeket a költéseket a szerzdősékötésnek megfelelően rendezni szükséges.
A hitelkártya esetén kiesett időre mekkora kamatot fog felszámolni a bank?
Hitelkártyán felhalmozott kamatokat az új rendelet értelmében újra számoljuk. A felhalmozott kamatokat érintő változásokról külön tájékoztatást fogunk küldeni, a moratóriumból való kilépéstől számított 60 napon belül.
Amennyiben az ügyfél él a fizetési moratóriummal, mi történik, ha a havi egyösszegű vásárlásait nem fizeti be?
Amennyiben él a moratóriummal és nem törleszt, akkor a vásárlás után járó kamatmentesség elveszik, a szerződés értelmében kamatot számítunk fel.
Van-e lehetőség arra, hogy az ügyfél ne minden hitelt (fix futamidejű hitel, PLUSZ3) törlesszen?
Nincs, ezek mind a hitelkártyához kapcsolódó alszámlán lévő hitelek. Vagy minden hitelt fizet, vagy egyiket sem.
Mely hitelkártya tranzakciók esnek a fizetési moratórium alá?
A 2020. márciusi számlakivonaton szereplő tartozás az alábbiak szerint:
- ATM és OR tranzakciók
- vásárlási tranzakciók
- Plusz 3, +24 és minden fix futamidejű hitel
Ebben az esetben nem kötelező az ügyfélnek havi törlesztőrészletet fizetnie, de amennyiben befizetése megérkezik a befizetési határidőig, úgy tekintjük, hogy – az adott hónap vonatkozásában - nem él a moratóriummal.
Mely tranzakciók nem esnek a fizetési moratórium alá?
A 2020. márciusi számlakivonaton nem szereplő tartozás az alábbiak szerint:
- ATM és OR tranzakciók
- vásárlási tranzakciók
- Plusz 3, +24 és minden fix futamidejű hitel
Ebben az esetben a normál kártyaműködés mérvadó:
- Az ügyfél számára a „minimálisan fizetendő összeg” X %-a lesz (attól függően, hogy az ügyfél milyen beállítást kért a törlesztésre 4%-10% között).
- A fix futamidejű hitelek esetén a szokásos módon kell megfizetni a havi törlesztőrészletet
Mi történik, ha az ügyfél nem fizet hitelkártya törlesztőrészletet?
A moratórium alá eső tételek esetén:
- az Oney nem számol fel késedelmi kamatot és késedelmi díjat
- az Oney nem korlátozza a hitelkártya használatát
- az Oney nem mondja fel a szerződést
- az Oney a hitelkártya számlán felmerülő kamatot nem tőkésíti
A moratórium hatálya alá nem tartozó tételek esetén:
- Késedelmi díj kerül felszámításra
- adósságkezelési díj és késedelmi kamat kerül felszámításra
- a szerződés felmondására kerülhet sor
- A hitelkártya korlátozásra kerülhet
Hogyan értelmezendő a kamatmentes periódus?
A márciusi számlakivonaton szereplő összegre akkor érvényes a kamatmentesség, ha azt az ügyfél a normál fizetési határidőig visszafizeti, azaz 04.07-ig. Amennyiben él a moratóriummal és nem törleszt, akkor a vásárlás után járó kamatmentesség elveszik, a szerződés értelmében kamatot számítunk fel. Ez jelen esetben 2020. április 15. napjáig meghosszabbításra került.
Mi történik fix futamidejű törlesztések esetében?
A moratórium hatálya alá eső fix futamidejű törelsztések felfüggesztésre kerültek. Ugyanakkor, ha Ön úgy dönt, hogy fizetni szeretné, úgy azt átutalással, vagy csekken tudja rendezni. Csoportos beszedés ezekre a törlesztőrészletekre nem indul.
A moratórium hatálya alá nem eső fix futamidejű törlesztések esetén a működés a következő:
Amennyiben az ügyfél nem fizeti be határidőre az alszámla esedékes törlesztőrészletét, úgy a szerződés értelmében az alábbi következményekkel kell számolnia:
- az adott havi törlesztés átkerül a hitelkártya számlára, ahol az ott érvényes kamatot fogjuk felszámolni
- az esetlegesen kamatmentes, vagy kedvezményes konstrukció így elveszik
- amennyiben a hitelkártyát csak áruhitel törlesztésre használta, felszámításra kerül az éves kártyadíj és az egyéb kártyadíjak (számlavezetési díj, sms szolgáltatás díja stb.)
A hitelfedezeti biztosítás munkanélküliségi fedezete érvényes-e azoknál, akik igénybe veszik a törlesztési moratóriumot?
Igen, a munkanélküliségi fedezet a moratóriummal élő ügyfelek esetében is érvényes a hitelfedezeti biztosításban foglalt feltételek szerint. A munkanélküliségi fedezet igénybevételére lehetőség van a moratórium időtartama alatt a munkanélkülivé válástól számított 61. naptól kezdődően, vagy a moratórium lejártát követően, amennyiben a munkanélküliség még ekkor is fennáll.
Hogyan tudok tájékozódni a moratórium alatt be nem fizetett törlesztő részletekről, díjakról?
2020.08.19-től rendszereinkben végrehajtott fejlesztéseknek köszönhetően ügyfeleink a kiküldött havi számlaegyenleg értésítőn kapnak tájékoztatást a moratórium alatt felhalmozott tőkéről, kamatról és díjakról. Ezen tájékoztatást a számlaegyenleg értesítő további oldalain találja meg, a moratórium alá nem eső tartozásoktól elkülönítetten.
Amennyiben korábban nem éltem a moratóriummal, tudom-e a továbbiakban csoportos beszedési megbízással rendezni a havi törlesztéseket?
Amennyiben rendelkezik elkülönített moratóriumos tartozással, úgy arra vonatkozóan a csoportos beszedési megbízást nem áll módunkban elindítani. Ha a továbbiakban is szeretné fizetni ezen tartozását, úgy átutalással, vagy az átalunk mellékelt csekken tudja befizetni.
A kiküldött számlaegyenleg értesítőn túlfizetés szerepel a hitelkártya egyenlegemen, még sem csökken a moratórium alatt felhalmozott tartozásom mi ennek az oka?
A hitelkártya szerződésen szereplő túlfizetést folyamatosan figyelemmel kísérjük, szükség esetén az elkülönített alszámlákra központilag átvezetjük. Amennyiben további kérdése merül fel a felhalmozott túlfizetéssel kapcsolatban keresse telefonos Ügyfélszolgálatunk munkatársait, akik állnak szíves rendelkezésére.
Mi történik az elkülönített moratórium alá tartozó alszámlával, ha véget ér a moratórium 2021.10.31.-vel?
A fix futamidejű hitelek kapcsán a moratórium végével a megkötött hitelszerződésben foglalt feltételeknek megfelelően folytatódnak tovább.
Az elkülönített hitelkártyához kapcsolódó tartozások esetében a technikai megoldás kivitelezés alatt áll. Ezzel kapcsolatban későbbiekben tájékoztatjuk ügyfeleinket.
-------------
Tudnivalók a lakossági hiteltörlesztések fizetési moratóriumáról
Hogyan érinti a KHR-ben szereplő adatait a fizetési moratórium?
Társaságunk a fizetési moratóriumra vonatkozó jogszabályok értelmében 2020. március 19-től a moratórium lejártáig, várhatóan 2022. június 30-ig nem rögzít mulasztást, fizetési késedelmet olyan szerződéshez, melynél a hitel összege 2020. március 18. éjfélig folyósításra került.
Tehát, ha Ön olyan hitellel rendelkezik, amelyre érvényes a moratórium és akár a teljes moratóriumi időszak alatt, bármikor nem törleszti azt; minimálbért meghaladó, 90 napon át fennálló lejárt esedékességű késedelmes tartozása sem keletkezik, így nem kerül mulasztás esemény sem a Központi Hitelinformáció Rendszerben nyilvántartásra.
Mi történik, ha a 2020. március 18-a előtt késedelembe esett hitelével?
- Amennyiben hitelével 2020. március 18-át megelőzően késedelembe esett és ez a késedelem meghaladta, a késedelembe esés időpontjában érvényes legkisebb összegű havi minimálbért, de nem állt fenn 90 napon keresztül folyamatosan, úgy ezt nem rögzítjük a KHR-ben a moratórium időtartama alatt. A késedelmes napok számát a moratórium kihirdetésének időpontjában megállítottuk és majd 2022. június 30-át követően számolódnak tovább, abban az esetben, ha Ön nem rendezi ezen időpontig a késedelmes tartozását. Amennyiben a késedelmes napok száma meghaladta a 60 napot, erről Önt a KHR törvény 15. § (3) bekezdése szerint írásban tájékoztattuk. Ezt az értesítőt újra meg fogjuk küldeni a moratórium lejáratát megelőzően, a KHR törvény által előírt adatátadás tervezett végrehajtását 30 nappal megelőzően. Természetesen Önnek lehetősége van a moratórium időszaka alatt rendezni késedelmes tartozását, mely esetben 2022. június 30-át követően sem kerülnek rögzítésre a KHR-ben az Ön mulasztására vonatkozó referencia-adatai (azaz a késedelmes fizetése).
- Amennyiben hitelével 2020. március 18-án éjfélig, a késedelembe esés időpontjában érvényes legkisebb összegű havi minimálbért meghaladó késedelembe esett, mely késedelem több, mint 90 napon keresztül folyamatosan fennállt, akkor ez a mulasztás nem esik a moratórium hatálya alá, így a KHR-ben rögzítésre került.
Amennyiben hitele 2020. március 18-a után került folyósításra, nem vonatkozik rá a moratórium, tehát ha a késedelembe esés időpontjában érvényes legkisebb összegű havi minimálbért meghaladó késedelembe esik, és az 90 napon keresztül folyamatosan fennáll, ez mulasztásként, fizetési késedelemként rögzítésre kerül a KHR-ben.